Den nya generationens vinterdäck.
Blizzak WS70 är väl hemmastadd på vintervägarna i norra Europa. Nya Blizzak WS70 innehåller den senaste generationen Multicell-gummiblandning för högsta prestanda i alla sorters vinterväder, utan behov av dubbar.
Förarnas val
WS70 är utformat för att ge förstklassiga vägegenskaper på is och snö tack vare det rullriktingsbestämda mönstret, sicksack-sajpningarna och den unika Multicell-gummiblandningen och vare sig man kör långa sträckor eller i staden är det ett utmärkt val tack vare sin låga ljudnivå.
WS70-mönstret rensar effektivt bort slask och regn från slitbanan vilket förbättrar kontakten med vägbanan för ett säkert grepp. Vägegenskaperna är utmärkta genom användningen av en bruten mittribba och styva skulderklackar. Sicksack-sajpningen upprätthåller klackarnas stabilitet och ger suverän styrrespons oavsett om det är på is eller snö, på vått eller torrt underlag.
Innovativ teknik för låga temperaturer
Blizzak WS70 är framtaget med hjälp av den senaste utvecklingen inom Bridgestones vinterdäcksteknologi, inklusive den nyaste generationen av den unika Multicell- gummiblandningen, den innovativa 3D sicksack-sajpningen och NanoPro-Tech™.
Bridgestone använder den senaste generationen av sin revolutionerade Multicellteknologi: Tube Multicell med ’grepp’ partiklar. Denna unika gummiblandning, som innehåller mikroskopiska tubformade bubblor, fungerar som en svamp som hjälper till att avlägsna det tunna vattenlagret från isens yta för att säkerställa den bästa kontakten med vägbanan. När vattnet är borta kommer greppartiklarna i kontakt med isen för att förbättra greppet ytterligare.
En stor mängd 3D sicksack-sajpningar i mönsterklackarna ger det grepp som is- och snötäckta vägar kräver. Klackarna har ett speciellt utformat tvättbrädesmönster och supportlänkar som begränsar klackens rörelser när den belastas vilket ger en förbättrad väghållning och stabilitet.
NanoPro-Tech™ polymerer hjälper till att fördela silicapartiklarna mer effektivt i gummiblandningen vilket förbättrar flexibiliteten i kallare väder så att däcket ger bästa grepp även när temperaturen sjunker.